tirsdag 5. februar 2013

05.02.2013

Forresten; Follow my blog with Bloglovin

Jeg kjenner at idag er jeg relativt støl etter gårsdagens trening, kjenner det godt i magen hver gang jeg ler eller reiser meg fra sofaen. Men det er jo selvsagt bare deilig å kjenne på kroppen at man har trent!

Idag har vi hatt forelesninger. Skal ærlig innrømme at jeg sliter med å følge med, men har likevel fått tatt litt notater!

http://distilleryimage7.s3.amazonaws.com/ad1835946f9011e28b9422000a1fbe38_7.jpg

Akkurat nå er jeg ganske trett og slapp, men jeg skal likevel få til en trening i kveld. Må bare la middagen synke litt før jeg setter igang, dessuten må samboeren komme seg ut. Jeg trener ikke foran han, publikum vil jeg ikke ha. Gleder meg uansett til å få gjennomført dagens sett. Forteller om det når jeg har klart å gjennomføre. :)

Middagen idag var litt enkel; bratwürst, hjemmelaget potetmos og litt salat.


Når jeg lager potetmosen så tar jeg egentlig ting på øyemål, men jeg skal prøve å dele oppskrift likevel.

Hjemmelaget potetmos:
10 mellomstore mandelpoteter
2-3dl melk (prøv på 2 dl først og så øk dersom potetmosen er for tørr)
2 ss smør
salt

Kok opp potetene til de er gjennomkokte. Hell av vannet og skru ned varmen på platen til 1(på en ovn fra 1 til 3). Hell i melka og stamp potetene. Ta oppi smør, stamp det inn også. Er potetmosen fortsatt litt tørr ta oppi mer melk (og gjerne mer smør om du liker litt mer smak). Til slutt salter du potetmosen, smak deg frem til hvordan du selv liker den best.

Jeg tar som regel 3 poteter per pers når jeg lager potetmos og da blir alt spist opp. For dere som ikke gidder å regne dere ut til hvor mye melk dere skal ha når dere skal ha færre poteter vil jeg bare anbefale å ta i litt og litt melk, så blir det bra da også. :) Dere kan forresten ta oppi gressløk hvis dere vil det også, det er ganske godt!

Med andre ord er hjemmelaget potetmos nesten like lett som posepotetmos - ikke minst er det sunnere og smaker MYE bedre. So, go for it!

xoxo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar